יום שלישי, 24 באפריל 2012

צילום אוכל



צילום אוכל טוב ומקצועי, תפקידו לגרות את חושינו. כשאנחנו רואים צילום אוכל בעיתון, בלוג, אתר אינטרנט, על עטיפה של מוצר וכו', אם אנחנו לא רעבים ומתחילים לחשוב על אוכל בכלל ועל המוצר שאנחנו רואים בפרט, הצלם נכשל! המטרה של צילום אוכל היא מטרה שיווקית ופרסומית נטו. איך לגרות את החושים ואיך לגרום לצופה לרכוש את המוצר, אם במסעדה ואם ברשת השיווק.

איך בונים צילום אוכל?

צילום אוכל
צילום אוכל הוא לא רק הצילום עצמו, אלא פרויקט עם המון מחשבה מאחוריו. לפני כל סט צילום מתקבצים ביחד הצלם והלקוח ביחד עם מעצב מזון. כן. למזון יש סטייליסט. ביחד כולם מגבשים את הרעיון הצילומי של המוצר בהתאם לצרכי הלקוח ולקהל היעד של הפרסום. לאחר שגיבשנו את הרעיון הכללי, הסטייליסט פונה לעיסוקיו ומתחיל לעבוד על הרעיון העיצובי. הוא בוחר את הרקע, התפאורה והאביזרים הנלווים למוצר, ובעצם בונה את הסיפור של הצילום אוכל שלנו. לאחר שהוא מסיים לבנות את הסט, מגיע הצלם ומקים את מערך התאורה.
תאורה בצילום אוכל היא הדבר החשוב ביותר, ככל שהתאורה אמיתית יותר הצילום יהיה מוצלח יותר. כמובן שתאורה טבעית היא המומלצת, אך בהיעדרה, הצלם ינסה לחקות אותה עם מנורות, פלאשים מיוחדים וכו'. התאורה מוכנה, ועכשיו הצלם מכוון את המצלמה, וברגע שהכל מוכן, הצלם מתחיל במספר תמונות ניסיון כדי לבחון את טיב התאורה.
בסט הצילום, המצלמה מחוברת ישירות למסך מחשב וכך, כל תמונה מצולמת, יכולה להיבדק ולהיחקר. הלקוח, הסטייליסט והצלם יכולים לבקר את הצילום, לתקן את מה שצריך מבחינת קומפוזיציה, תאורה, עומק שדה וכו'. לאחר שהסט מוכן ויש הסכמה על הצילום, המוצר נכנס לפריים, ומתחיל סט צילום אוכל. הצלם מצלם בכל מיני זוויות שונות, פוקוס וזום משתנים על מנת למצוא את הצילום המנצח.
כאן נכנס לנו משתנה חשוב. אם אנחנו מצלמים מנה "חיה", ז"א מבושלת, חתוכה וטרייה, יש לנו מספר דקות קצוב כדי לצלם אותה מכל הכיוונים הרצויים לפני שהיא מאבדת את חייה. תחת החום של התאורה האוכל החי נוטה להתייבש, לנבול, ולאבד את צורתו. וברגע זה הוא כבר לא מעורר תיאבון ולא שמיש בסט הצילום. זו הסיבה שחייבים למהר ולסיים את צילום האוכל שלנו בזריזות.
במקרים מסוימים על הצלם להשתמש ב"עזרי צילום" כמו קוביות קרח עשויות סיליקון, ספריי גליצרין למראה טיפות מים, דבק פלסטי לבן במקום חלב, פירה תפו"א במקום גלידה ועוד מספר עזרים על מנת שהצילום ישרוד את חום התאורה ואת זמן הצילום ולא ינמס או יאבד את צורתו לאחר מספר שניות.
לאחר שסיימנו את סט צילום האוכל שלנו, ואכלנו את מה שאפשר היה לאכול, נשאר לנו לערוך את התמונות. ככל שהתמונות יהיו טובות יותר, העריכה תהיה עניינית יותר. העריכה תכלול תיקון וכיוון גוונים, חשיפה ויישור.   
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה