יום רביעי, 18 באפריל 2012

צילום יקבים


צילום יקבים

צילום יקבים הוא צורך שיווקי ופרסומי.
להבדיל מצילומי יין, שהם מאוד ממוקדים (בקבוק יין או כוס תמיד יהיו במרכז התמונה), בצילומי יקבים יש לנו יותר חופש משחק בתיעוד תהליך היצירה.
צילום יקבים הוא עולם ומלואו. האפשרויות לצילום הן כמעט בלתי מוגבלות.

מספר טיפים לצילום יקבים מעניין.

צילום יקבים

 

הכרמים נמצאים באזורים ירוקים ושופעי נוף בישראל, למרגלות הרים ועמקים, אזורים פסטורליים וציוריים המצטלמים בצורה יוצאת מן הכלל. תוסיפו בקתת עץ או אבן ישנה, חוות סוסים ליד ויש לנו גלויה! 
הזמן הטוב ביותר לצילומי יקבים הוא בשעות הבוקר המוקדמות או בשעת בין הערביים, כאשר האור בחוץ רך ומאוזן. אור שמש ישירה ישרוף לנו את התמונה. כשהשמיים מעוננים אפשר לצלם בכל שעות היום, כי העננים יוצרים מרכך טבעי לאור השמש. 

שימו לב לקומפוזיציה של הצילום. מספיק שיש עלה אחד חום שכל השאר ירוקים, או ענב אחד פגום באשכול מושלם, כדי להסיט את תשומת הלב של הצופה מפוקוס המרכזי של התמונה. כאשר אתם באים לצלם, עצרו שנייה, שימו לב לפרטים הקטנים שאולי יפריעו לכם לקבל תוצאה מושלמת, טפלו בהם ואז צלמו. בצילום יקבים, הסבלנות חשובה. טיילו בכרם, שימו לב לפרטים הקטנים והמעניינים שיכולים לעשות את התמונה לנהדרת. הרימו את הראש לשמיים, שימו לב לעננים למעלה ולטבע מסביב, אולי יש באזור מקור מים מעניין כדי להשלים את התמונה, או ענן בצורה מיוחדת. נסו לשלב את הגפן או האשכול ביחד עם השמיים, מזווית נמוכה כדי לקבל קומפוזיציה מעניינת.

בזמן השקיעה, רצוי להשתמש בחצובה כדי למנוע תמונות מטושטשות. למי שלא אוהב להיסחב עם חצובה בגלל הסרבול, יש פיתרון נחמד. קוראים לו מונופוד- חצובת רגל. המונופוד הוא אופציה נוחה ומהירה לחצובה. ראיתם הזדמנות לצילום? חברו את המצלמה למונופוד בקליק, התאימו את הגובה והקליקו.

מהכרם אל היקב. לאחר שהמשאיות המלאות בגפנים מגיעות ליקב, מתחילה העבודה האמיתית של יצירת היין. סחיטת הענבים, סינון התירוש, מילוי היין בחביות עץ ישנות ובקבוקו. כל התהליך מצטלם בצורה מדהימה. בכל יקב יש מרתף אפלולי קר וטחוב המלא בחביות ליישון היין. כאן כבר ניאלץ להשתמש בחצובה לחשיפות ארוכות, כדי לקבל צילום יקבים כמו פעם, חביות עץ ישנות מלאות יין משובח בגוונים חומים כהים וחמים.

תקופת הבציר בישראל מתרכזת בתקופת הקיץ, מחודש אוגוסט ועד אוקטובר, ותקופה זו היא התקופה המעניינת ביותר לצילומי יקבים. בחודשים אלו, הכרמים שוקקים חיים משעות הבוקר המוקדמות. הכורמים בוצרים את הגפנים בהמוניהם, ומעבירים את הענבים ליקבים. למטיילים בנינו, זמן הבציר הוא זמן נהדר לסיורי יקבים, ויש אפילו כמה מהיקבים שישמחו לתת לכם להשתתף בבציר. כמובן שבשאר ימות השנה הכרמים גדלים ומטופלים וגם אז יש מה לצלם ולתעד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה