יום שלישי, 24 באפריל 2012

צילום אנשים


צילום אנשים


אם העינייים הן המראה לנשמה של האדם, אז הפנים הם סיפור החיים שלו. בהבעת פנים קפואה אחת אפשר לקבל סיפור חיים שלם של אדם. סיפור חיים מרתק לא פחות מהמבט הנגלה אלינו.
צילום אנשים הוא סוג של צילום תיעודי. אנחנו מתעדים תחנה בחיים של המצולם. בעוד מספר שנים נשב ונסתכל על התמונות האלו וניזכר באנשים שליוו אותנו.
צילום אנשים יכול להיערך בתנאי סטודיו, שם יש לנו שליטה מלאה על התאורה, והאובייקט "סר למרותנו". ז"א, הדמות שאותה אנחנו מצלמים יודעת שמצלמים אותה ומשתפת פעולה. כל עוד יש לנו שליטה מלאה על התאורה, הסטודיו יכול להיות גם ברחוב ולא רק במבנה סגור. אופציה שניה לצילום אנשים יכול להיות ברחוב, במודע או בניסתר.
צילום אנשים

צילום אנשים – כן או לא לבקש רשות?

לא כל האנשים יאהבו שיש להם מצלמה עם עדשה ענקית ופלאש גרנדיוזי מטר מהפנים. לכל אדם יש את המרחב האישי שלו בו הוא בטוח. צילום אנשים הוא צילום חודרני ופולשני ואין דרך אחרת לתאר זאת אחרת. אי לכך יש לנו 2 אופציות לצילום אנשים. האופציה הראשונה היא צילום אנשים מרחוק בחשאי, עם עדשה גדולה מאוד, ועם סיכון שהתמונה לא תצא טוב בגלל טשטוש או שמשהו עבר באמצע והרס לנו את הפריים. צילום אנשים מסוג זה שייך יותר לז'אנר העיתונאי והפפארצי. צריך לזכור שעניין ההסכמה לצילום אנשים יכול להיות קריטי ומהותי. קרו מקרים שאנשים הפכו לאגרסיביים יותר, אם זה צעקות ואם זה הרמות ידיים כשראו שמצלמים אותם, זה לא נעים ולא רצוי. אנחנו באים בכוונה ומטרה טובה, וחבל שמשהו לא נעים יקרה בגלל תמונה.

האופציה השנייה הקלה יותר והמעניינת יותר היא להתקרב לדמות, לדבר איתה, להכיר אותה, לרכוש את אמונה ולאחר מספר דקות לבקש את רשותה לצילום. ברגע שה"קרח נשבר" והדמות שלנו השתחררה ונפתחה אלינו, רוב הסיכויים שהיא תסכים לצילום ואפילו תשתף פעולה למספר תמונות.

חשוב שהדמות שלנו תרגיש בנוח. אנחנו מצלמים בעיקר פנים ואם הדמות שלנו לא תרגיש נוח, הסימנים יראו על הפנים ובעיניים וחבל. אנחנו נרצה לרצות את הדמות ולתת לה הרגשה רגועה ונינוחה. אך, צילומי אנשים לא חייבים להיות אך ורק צילומי פנים. אם הדמות שלנו לבושה בצורה מעניינת, תנוחת הגוף מסויימת או הרקע לתמונה משלים הסיפור שאנחנו רוצים להעביר, אדרבא. אנו נצלם תמונות מיוחדות יותר כמו, חצאי פנים, חצאי גוף, חיתוכים שונים בגפיים ועוד כל מיני רעיונות שצילום האנשים שלנו יהיה הכי מיוחד ומקורי.

גם למרחק הצילום יש השפעה. ככל שנתקרב לדמות, תצא לנו תמונה בסגנון "עין הדג". תמונה מעוותת מציאות, המתאימה יותר לנופים אתרים ובניינים מאשר לבני אדם. העדיפות שלנו תהיה למרחק של מטר ומעלה, תלוי בסוג העדשה שלנו. השאיפה היא למלא את רוב הפריים ככולו בפנים של הדמות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה