יום שלישי, 24 באפריל 2012

צילום מזון


מה זה צילום מזון?  צילום מזון הוא צילום של מוצר המכוון לשוק האוכל. כל מי שמוכר משווק ומכין אוכל צריך וחייב צילומי מזון איכותיים ומקצועיים כדי לקדם את העסק שלו ולמשוך לקוחות חדשים וקיימים. המשפט המפורסם "תמונה אחת שווה אלך מילים" במקרה הזה מקבל משמעות ייחודית.

איך ניגשים לצילום מזון?

צילום מזון
לפני שנתחיל לצלם, אנחנו נשב עם הלקוח וביחד נגבש את הרעיון הכללי לצילום המזון שלנו. האם המוצר מיועד לשוק הפרטי או העסקי, מיהו קהל היעד שלנו, מהו הרעיון המיתוגי והפרסומי מאחורי התמונה וכו'. כאשר יש לנו את הרעיון הכללי לצילום מזון, אנחנו מתחילים לעבוד על סט הצילום. יש לנו סטייליסט מזון והוא אחראי על הקומפוזיציה של הצילום. הוא בונה את התפאורה, משלב את האביזרים השונים (כלי בישול, מוצרי מזון, צלחות, מגשים וכו') בסט הצילום, ואחראי בזמן הצילום על שינויים תוך כדי. בזמן זה, הצלם בונה את הסט שלו. במקרה ואין לנו אור טבעי מחלון, הוא מכוון את התאורה הרצוייה במקרה הצורך, ומכין את המצלמה לצילום.
כאשר הסט מוכן לצילום מזון, אנחנו מתחילים בתמונות נסיון רק של סט הצילום שלנו כדי לבחון את התאורה. ברגע שהכל מוכן, נכניס את המוצר שלנו למרכז התמונה ונתחיל לצלם. המטרה העיקרית שלנו היא לעשות צילום מזון חדשני ומקורי, תמונה ייחודית שלא ראינו לפני, כדי לחדש לצופים ולמשוך את תשומת ליבם ככל האפשר. במהלך הצילומים אנחנו נצלם מזוויות שונות, מרחקים שונים, עומקי שדה שונים, כדי לקבל צילום מזון מנצח. לאחר שסיימנו לצלם, אנחנו עוברים לשלב העריכה.

עריכת צילום מזון

שלב העריכה הוא שלב חשוב ביותר. בגלל שאין עדשה טובה יותר מהעדשה שלנו, העין האנושית, אנחנו חייבים להשתמש בתוכנת עריכה כדי לתקן ולכוון את הגוונים בצילום, לתקן חשיפות, ואם לא שמנו לב, אז לסלק פירורים ולכלוכים שונים מהפריים. אין כאן מניפולציה כבדה כמו בצילומי אפנה ואנשים, אלא תיקונים קלים בלבד.
לצילום מזון יש כוח פרסומי מאוד חזק. המטרה שלנו היא לעורר ולגרות חושים. כאשר תמונה גדולה של מנה מתנוססת בראש הכתבה היא מושכת את הצופה להמשיך לקרוא ולהתעניין, אולי להיכנס לעוד אתר, ובכך לגרום לו לרכוש את המוצר, אם זה המוצר עצמו, ואם זה מוצרים נלווים כגון ספרי ואביזרי בישול וכו'.
תיירות פנים וחוץ בעסקי המסעדות גם מתבססים על צילומי מזון. לקוחות חדשים המחפשים מסעדות לאכול בהם ולא מכירים ולא דוברים את השפה, נעזרים בצילום מזון באתרי המסעדות השונים כדי להחליט על איזור הבילוי המועדף שלהם.
ככל שצילום המזון יהיה מקצועי יותר וחדשני יותר, כוח הפרסום שלו יעלה וייצר יותר תנועה והכנסה ללקוח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה